Welcome to Auckland, City of Sails - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Cobussen - WaarBenJij.nu Welcome to Auckland, City of Sails - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Cobussen - WaarBenJij.nu

Welcome to Auckland, City of Sails

Blijf op de hoogte en volg Sander

05 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na 3 dagen in Auckland is het wel tijd voor een kleine update, wat is er zoal gebeurd en wat heb ik allemaal gezien? Het is genoeg om een hele website mee vol te proppen, dus ik probeer het kort te houden.

De Reis
Zondag 1 februari was het dan zover, vlucht EK150 met bestemming Dubai staat klaar voor vertrek. Een kort vluchtje van 6 en half uur was met alle luxe en entertainment aan boord zo voorbij, de Boeing 777 van Emirates had werkelijk alles aan boord om me geen minuut te vervelen.
De volgende morgen eenmaal in Dubai aangekomen, hebben we eerst maar eens een van de 3 terminals bekijken van Emirates, die is al groot genoeg om een paar uur te vertoeven. Alle luxe producten lagen toch wat buiten budget, dus op een flesje water na heb ik de winkeltjes niet bezocht.
Vervolgens ging de reis weer verder, het grootste stuk van de reis welteverstaan, 13 uur lang vliegen naar Brisbane. Dit keer mocht ik aan boord van de Airbus A380, wat een mooi stukje techniek is dat! Opstijgen en landen gaat zo soepel en stabiel, en ook turbulentie merk je in dat vliegende fort niet zoveel van. Maar goed 13 uur, flink slopend, en een heeeeeele lange zit. Tijdens de vlucht maar zo veel mogelijk proberen te slapen terwijl ik Miles Davis op het entertainment systeem aan had gezet om lekker rustig in slaap te vallen. Tussen het slapen door uiteraard een aantal films gekeken, er zat genoeg tussen om me ook de terugweg nog te vermaken.
Eenmaal in Brisbane aangekomen mochten we even kennismaken met de Australische douane, 5 man sterk bij een band om handbagage te checken, succes met bijna 500 passagiers. Na deze komedie konden we vrijwel gelijk weer het toestel in om nog even een toetje te pakken na de 13 uur lange hoofdmaaltijd, 2 en half uur nog naar Auckland.

Dag 1:
Eenmaal door de douane en alles in Auckland konden we eindelijk de shuttle naar het hotel pakken, een heerlijke nacht slapen in het hotel waar ik stage ga lopen. Toen we op de kamer waren kwam er een vriendelijke man aan de deur die een cadeautje van de general manager kwam brengen, heerlijke Nieuw Zeelandse chocolade :)
Door vermoeidheid hebben we de rest van de dag/avond maar een biertje gedronken in de lobby en even snel een burgertje naar binnen gewerkt bij de dichtstbijzijnde macdonalds, hier na was de energie toch echt op en was het tijd om te gaan slapen.

Dag 2:
12 uur slapen op een kingsize bed was wel erg lekker, en het ontbijt in het Hilton was ook zeker niet minder. Lekker ontbijten en uitwaaien met uizicht op de zee en de haven. Na het ontbijt ben ik de stad in gegaan om een prepaidkaart te halen voor mijn telefoon en op zoek te gaan naar een appartement om lang te verblijven. Tussendoor uiteraard genieten van de mooie dingen die Auckland te bieden heeft, en natuurlijk overal fotos van maken als een echte toerist. Om 14:00 uur werden we opgehaald bij Hilton om naar een tijdelijk appartement te gaan.
Toen we hier aankwamen zijn we naar de supermarkt gegaan om alle inkopen voor het avondeten te doen en het ontbijt voor de volgende dag. Uiteraard was de avond niet af zonder een heerlijk nieuw zeelands biertje. Na iedereen goeiemorgen gewenst te hebben was het voor mij tijd om heerlijk te gaan slapen.

Dag 3:
De dag dat we appartementen zijn gaan bezichtigen, wat een stress en gedoe. Er is zoveel vraag naar appartementen dat er voor een redelijk bedrag alleen maar kleine hokjes in duistere flats te vinden zijn, tijd voor een andere aanpak dus. Ook hebben we deze dag een bezoekje gebracht aan de bank, en een afspraak kunnen plannen om een rekening te openen. Na al het gedoe met kamers zoeken, even tot rust gekomen op een terrasje in de haven. Fantastisch uitzicht op de overkant van het water en allerlei bootjes die op het water lagen. Hierna zijn we lekker naar huis gelopen, langs de supermarkt op natuurlijk om klaar te maken voor het avondeten. Bijna 15 kilometer verder van een drukke dag dan eindelijk tijd voor het schrijven van dit reisverslag.

Oké dit waren toch wel een beetje de dingen die we gedaan hebben hier. Verder zijn de mensen hier echt geweldig, super vriendelijk en behulpzaam. Iedereen wil je graag helpen en staat hier ook erg voor open. De stad zelf is echt waanzinning, veel mooie gebouwen en parkjes.

• 07 Februari 2015 - 15:52

Jules En Henriette:

leuk om te lezen San, tot het volgende verslag en skype moment. liefs pama

• 08 Februari 2015 - 11:12

Erwin, Cindy & Bart:

Ha neefje,

Mooi om op deze manier een idee te krijgen van jouw avontuur aan de andere kant van de wereld.

Wij kijken al uit naar je volgende verslag :)

Take good care!!

Liefs,
    Erwin, Bart & Cindy

• 08 Februari 2015 - 13:21

Ray:

Hey neefje.

Eindje van huis! Tof man.
    Leuk verslag heb je er van gemaakt. Veel plezier toegewenst tijdens dit mooie avontuur!
    Zal het verdere verloop bij zien te houden!

Grts Ray

• 09 Februari 2015 - 23:05

Gert En Ella:

Hallo Sander,

Leuk om te lezen! Succes!

Gert en Ella

• 11 Februari 2015 - 11:48

Ardy En Ellen:

Hallo Sander,

Veel succes met het zoeken naar een onderkomen. Veel succes met de stage en vooral;
    VERGEET NIET TE GENIETEN.
    Wij zien al uit naar het volgende verslag en de foto's.

Groeten
    Ardy en Ellen

• 11 Februari 2015 - 15:36

Wilma :

Hoi Sander,
    Wat een prachtige foto's vanuit het vliegtuig. Hopelijk gaat het appartementje jullie ook op kort termijn lukken. Succes met de start van de stage. Super leuk om je verslagen te lezen.