Van net niet Brabo naar Undercover Kiwi - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Cobussen - WaarBenJij.nu Van net niet Brabo naar Undercover Kiwi - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Cobussen - WaarBenJij.nu

Van net niet Brabo naar Undercover Kiwi

Blijf op de hoogte en volg Sander

18 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

De huizenjacht, de eerste feestdag en de eerste werkweek.

Waitangi day

Vrijdag de 6e van februari, in Nieuw Zeeland ook wel bekend als Waitangi day, een nationale feestdag en dat moet natuurlijk gevierd worden! We hadden afgesproken om deze dag niks te plannen, en gewoon na alle huizenzoekstress even te genieten van Nieuw Zeelandse tradities. Uiteindelijk zijn we tijdens deze mooie dag toch nog maar wat appartementen gaan bezichtigen, ja je kan er niet omheen als er een groot tekort is. Na uiteindelijk de hele dag weer aan het wandelen te zijn hebben we besloten om met z’n drieën uit eten te gaan en in de avond eens te gaan stappen! Heerlijk naar een pizzeria in de mooie wijk Parnell waar we deze eerste week verblijven. Het restaurantje zag er enigszins uit als een Amerikaans fast food tentje, maar de pizza’s waren toch wel erg lekker! Ik koos voor de Meat lovers pizza, een flinke pizza gevuld met salami, spekjes, bacon, ham en nog wat meer, echt smullen! Zeker gepaard met een heerlijk verfrissend Nieuw Zeelands biertje was dit echt genieten. Na het eten zijn we de stad ingegaan op zoek naar een gezellig café om de avond door te brengen. Eenmaal aangekomen vonden we al snel een café waar live muziek al van een aantal tientallen meter te horen was, hier moesten we dus heen! We wilden niet al te laat naar huis gaan omdat we de dag erna weer op huizenjacht moesten, maar uiteindelijk was het zo gezellig dat we pas na tweeën weg waren. Na het avontuur in de stad liepen we terug naar huis, maar niet direct, er zit namelijk een supermarkt op de route naar huis die 24 uur open is, midnight shopping dus! Lekker met een half bezopen hoofd ontbijt halen, en een praatje met een bewaker maken, fantastisch!

Zaterdag 7-2

Huizenjacht! Wederom de halve dag door de stad van appartement naar appartement, wetende dat de kans om gekozen te worden nihil is, maar toch maar doorgaan. Na de appartementenjacht was het tijd voor een afspraak bij de bank om een rekening te openen, dit was een half uurtje lopen, maar wat was de route mooi. Via een brug over de snelwegring heen waar je een fantastisch uitzicht had, om daarna langs een park te lopen waar het War Memorial Museum zit, een fantastisch plekje waar we toch maar even zijn blijven staan voor wat foto’s. Toen we bij de bank zijn geweest was het tijd voor het eerste ijsje, heerlijk vers bereid. Niet lang na we het ijsje op hadden zijn we toch nog maar even bij wat appartementen complexen langs gegaan om te kijken of er nog wat vrij was, maar helaas… ‘s avonds was het tijd voor een heerlijk Nieuw Zeelands biertje, terwijl we naar een rugby wedstrijd zaten te kijken, ja dat hoort er natuurlijk wel bij!
Zondag 8-2
Sybren is vandaag vertrokken naar Taupo, waar hij de volgende maanden gaat doorbrengen voor zijn stage. Malou en ik zijn nog met z’n tweeën over in een veel te groot en duur appartement, gelukkig is de verhuurder een schat van een vrouw, en mogen we blijven voor dezelfde prijs per persoon wat enorm veel scheelt. Deze dag was voor ons even uitrusten, geen bezichtigingen en voor Malou haar laatste vrije dag voor haar stage begint.

Maandag 9-2

Malou is begonnen bij Hilton, dus ik stond er alleen voor met de appartementen bezichtigingen. Gelukkig had ik genoeg appartementen te bezoeken, en we hebben maar gewoon voor allemaal ingeschreven, we moesten tenslotte toch iets vinden. Na de bezichtigingen nog maar een uitgebreide wandeling gemaakt door de stad om een pet te scoren tegen de zon, uiteraard van de All Blacks! Vandaag ook nog Albert Park gezien, een heel mooi park midden in het centrum van de stad, een plekje om heerlijk te relaxen onder een palmboom in het gras.
Dinsdag 10-2
Nog meer bezichtigingen, om gek van te worden! De wanhoop is inmiddels nabij want morgen is mijn eerste werkdag en hoe moeten we dan op huizenjacht? Vandaag weer een aantal appartementen gezien in hetzelfde complex, allemaal werden ze opgeknapt, dat zou natuurlijk heel lekker wonen zijn. Na de bezichtigingen ben ik terug gegaan naar het appartement om te lunchen want honger krijg je wel van al dat lopen, iedere dag wel een kilometertje of 15. Na de lunch toch maar besloten om een wandeling te maken, slippers aan, zwembroek aan en richting het water! Heerlijke wandeling gemaakt langs Hobson bay, lekker een stukje door het water lopen en genieten van de mooie natuur van nieuw zeeland. Na een wandeling van 2 en half uur maar weer naar het appartement gegaan en het eten alvast klaar te maken, Malou was ondertussen ook alweer onderweg naar huis dus dat kwam mooi uit. ‘s Avonds alle aanmeldingen voor de appartementen de deur uit gedaan, inclusief een aanbeveling vanuit Hilton, en nu maar hopen. Morgen is mijn eerste werkdag dus laten we maar lekker vroeg gaan slapen :)

Woensdag 11-2 t/m 13-2

Mijn eerste werkdagen waren geweldig, wat een leuke sfeer en vriendelijke collega’s, dit voelt echt als thuiskomen. Gelijk de eerste twee dagen trainingen gevolgd, en mee voorbereid, want uiteindelijk zou ik ze ook kunnen gaan geven natuurlijk echt super leuk. De HR coördinator is echt super, het is erg gezellig op kantoor en ik pik de werkzaamheden redelijk snel op, dit vind ik zelf erg lekker want ik krijg al gelijk wat verantwoordelijkheden. Woensdag ook nog bericht gekregen dat we een appartement hebben! Echt geweldig nieuws! Zaterdag konden we verhuizen, nu bleven we alleen nog met een kleine uitdaging zitten, vrijdag moeten we ons tijdelijke appartement uit dus wat doen we vrijdag nacht? Gelukkig was Robin er nog, de super lieve vrouw waar we ons tijdelijke appartement hadden gehuurd, ze wilde ons wel ophalen in de stad en we mochten bij haar thuis slapen. Ze heeft zelfs met Malou samen de koffers naar het hotel gebracht zodat we die niet 2 dagen achter elkaar mee hoefden te nemen, zo kon ik gelukkig naar m’n werk en hadden we de koffers veilig staan. ‘S avonds dus bij Robin slapen, een huis dat bijna uit elkaar valt in een hele mooie buurt ten zuiden van het stadscentrum, waar zijn we nou toch weer beland.

Zaterdag 14-2

Vroeg opstaan en klaar maken voor een ontbijt dienst, Robin wilde ons wel naar het hotel brengen en ze had zelfs ontbijt voor ons klaargezet. Na het werken zijn we met de koffers naar ons appartement gegaan en hebben we gelijk wat beddengoed gekocht zodat we heerlijk in ons nieuwe bed konden slapen en eindelijk van het heen en weer sjouwen af waren. En wat een plek hebben we, op de 10e etage, met uitzicht op de Sky Tower! De nieuwsgierige onder kunnen op google wel opzoeken hoe het eruit ziet, internet is nu te langzaam om foto’s te uploaden. Het appartement bevindt zich in Volt apartments, een beetje aan het einde van Queen Street (430 Queen Street voor de nieuwsgierige). Ook vanavond maar weer vroeg naar bed want morgen is het tijd voor de color run, en we worden om 7 uur ‘s ochtends opgehaald bij het Hilton.

Zondag 15-2

The Color Run! Een activiteit georganiseerd vanuit Hilton, dus gezellig met een groep een flinke kleurrijke bende er van maken, oja en 5 kilometer hardlopen, mijn minst grote hobby… Vandaag was het echt heel erg gezellig en na een vermoeiende ochtend zijn we terug gegaan naar ons appartement, ‘s avonds nog even met pap en mam skypen en daarna weer gaan slapen. Inmiddels is na twee kantjes typen de zin om uitgebreid verder te gaan wel een beetje weg dus vandaar dat het nu nog maar kleine stukjes zijn :p

Maandag 16-2

Vandaag eigenlijk niet zoveel gedaan, enkel een elektriciteits contract en internet geregeld. Ondertussen was er ook een onderhoudsmannetje langs gekomen om onze nieuwe tv op te komen hangen (ja die werd ons beloofd door de vastgoedbeheerder) Na dit alles ben ik lekker bij het Belgisch bier café gaan zitten om weer eens van een Europees biertje te genieten. Het was heerlijk weer en vlakbij stond ook nog een vrouw een optreden te geven op straat en het klonk erg goed, genieten dus!

Dinsdag 17-2

Eindelijk een dag zonder verplichtingen en dus lekker uitslapen! Na een stevig ontbijtje/ brunch heb ik besloten om weer een wandeling te gaan maken, dit keer werd het Mount Eden, een berg met een krater van een meteoriet, erg indrukwekkend. Het was een half uurtje lopen en eenmaal aangekomen ben ik eerst maar eens lekker gaan zitten om van het uitzicht te genieten. Vanaf Mount Eden heb je een geweldig uitzicht op het stadscentrum, Eden Park stadium, de eilandjes voor de kust, One Tree Hill en nog veel meer mooie punten in de omgeving van Auckland die ik komende tijd vast nog wel ga ontdekken. Ik heb hier erg veel foto’s gemaakt, maar ook deze zal ik binnenkort als we ons eigen internet hebben wel uploaden. Na een uitputtende wandeling en klim, dat allemaal bij elkaar 3 en half uur duurde lekker weer in het appartement. Na het eten nog even lekker een film gekeken op tv, iedere dinsdag avond komt er wel een flauwe high school comedy op tv, dus lekker simpel allemaal haha.
Nou dit zijn alweer twee en halve pagina aan reisverslag, tijd om af te ronden en op naar de volgende! Voor iedereen die foto’s wil zien, deze staan in een album op mijn Facebook, je kan ze waarschijnlijk alleen zien als je zelf ingelogd bent/ bevriend bent.

Nou goeiemorgen allemaal, ik ga slapen, morgen weer een drukke dag voor de boeg.

Houdoe en bedankt hè!

• 18 Februari 2015 - 11:34

Wilma :

Hoi Sander,

Man wat super leuk voor je dat je zo geniet. Wij genieten op fikse afstand met je mee.
    Heel veel lieve groetjes en dikke knuffel van mij

• 20 Februari 2015 - 11:46

Johan Van Der Burgt:

Beste Sander,

Wij kennen elkaar niet maar ik ben de vader van Malou, jou wel bekend neem ik aan........!?
    Malou attendeerde ons op jouw verhaal op www.waarbenjij.nu hetgeen wij natuurlijk gretig tot ons genomen hebben.
    Via Malou horen we allerlei enthousiaste verhalen via de app/ skype en jouw verhaal completeert dat allemaal. Goed te horen dat jullie het naar je zin hebben en eindelijk vast onderdak hebben en vanaf vandaag zelfs internet.
    Hopelijk volgen er de komende maanden nog meer verhalen en geniet ondertussen elke dag van deze unieke ervaring en vergeet Malou niet mijn groeten ( en vaderlijke kus) over te brengen!!
    Het gaat je/ jullie goed daar !!

Johan van der Burgt